2016. március 28., hétfő

Fordítsd meg a tégelyt!

A természetes kozmetikumok csodálata nálam 2008 óta tart. Amikor a kozmetikusképzésre beiratkoztam, nem gondoltam, hogy ott majd egy halom, egyáltalán nem természetes, ámde kozmetikumnak nevezett vagy a szépségipari gyakorlatban használt anyagról is tanulnom kell.
A néhány éve létrejött slow kozmetikai mozgalom célja: a fogyasztói tudatosság erősítése a kozmetikumválasztás során. Tessék szíves lenni megfordítani a flakont, tubust, tégelyt, üveget, és átbogarászni, mi van a címkén. Tartsuk észben, hogy a bőrünk élő szerv, ami élő sejtekből áll össze, amelyek a féligáteresztő sejthártyájukon ugyanúgy felszívják a rákent anyagokat, mint ahogy azok a beleinkből szívódnak fel – szintén az helyi sejtek féligáteresztő hártyáján keresztül. A kozmetikumok többsége egyrészt szinte mindig több összetevőből áll, mint amennyire valóban szükség van, másrészt pedig egy friss kutatás szerint még mindig 185 olyan engedélyezett összetevő van használatban a szépségiparban, amelyek hatása károsan befolyásolhatja az endokrin rendszert. Igen, a tiedet is és az enyémet is… és a gyerekeinkét is. (Az endokrin rendszer a belsőelválasztású mirigyeink rendszere, amelyek mirigyváladékai a hormonok.)
Tegnap kaptam meg a Beauty Forum, a hazai szépségipari szaklap legújabb számát. Megint is elképedtem a tengernyi világmegváltó újdonság láttán: elektrokozmetikai gépek arzenálja, biotechnológiai újdonságok, fejlesztések, innovációk, és ez mind azért, hogy photoshopolt tested lehessen. Amikor eddigi életem során kozmetikust kerestem, három dolgot vártam: a szakértelmet, az érintés tökéletességét és a tiszta hatóanyagokat. Abban bízom, hogy én most ez a kozmetikus tudok lenni – Neked.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése